Wyposażenie standardowe samolotu KR-010 Elf

 

Płatowiec:

KADŁUB - struktura skorupowa, wykonana z dwóch zespołów; belki ogonowej integralnej ze statecznikiem pionowym i zasadniczej cockpitowej części kadłuba połączonych na stałe ze sobą.

KABINA -jednoczęściowa osłona kabiny otwierana na bok, wyposażona w uchwyty i zamki, w położeniu otwartym podtrzymywana na sznurku. Specjalnie dla sezonu letniego istnieje przednia owiewka typu Cabrio umożliwiająca latanie bez osłoniętej kabiny. Ergonomiczne wnętrze umożliwiające swobodne użytkowanie również większym Pilotom. Regulacja fotela pilota polega na zastosowaniu odpowiedniej grubości siedzenia i oparcia.

PŁAT- dwudzielny, wyposażony w szczelinowe klapolotki i opcjonalnie whamulce aerodynamiczne. Sprawdzony i skuteczny, odporny na zanieczyszczenia profil skrzydła NN-1817 powszechnie stosowany w konstrukcjach szybowcowych politechniki Warszawskiej takich jak PW5, PW6, AOS71.

USTERZENIE- w układzie klasycznym.

PODWOZIE- stałe, trójkołowe z kółkiem przednim. Sprężysta goleń podwozia głównego jest wykonana z kompozytu. Na kole podwozia przedniego zamontowany jest hamulec hydrauliczny. Koło przednie jest sterowane dzięki układowi dźwigni i popychaczy na pedałach umożliwiającym 15o skręt w każdą stronę.

Układy sterowania płatowcem:

LOTKI – zastosowane wzdłuż całej rozpiętości oprócz eliptycznych zakończeń skrzydła. Ruchy drążka sterowego są przekazywane na lotki przez sztywny układ popycha¬czowo-dźwigniowy.

KLAPY – Sterowane przyciskami na drążku sterowym. Napęd realizowany jest przez sztywny układ popychaczy, rur skrętnych i dźwigni przekładających energie ruchu siłownika elektrycznego na wychylenie klapy. Zakres wychyleń stanowi przedział od -6º do +15º przy czym wartość -6º stanowi położenie neutralne w płaszczyźnie krawędzi spływu.

STER WYSOKOŚCI - ruchy drążka sterowego są przekazywane na ster wysokości przez sztywny układ popychaczowo-dźwigniowy.

STER KIERUNKU - ruchy pedałów są przekazywane na ster kierunku przez układ linkowo-dźwigniowy ponadto zastosowano sprzężenie z kołem podwozia przedniego.

HAMULEC KOŁA PRZEDNIEGO-hydrauliczny, uruchamiany dźwignią na drążku sterowym.

Zespół napędowy:

SILNIK POLINI THOR 200 - dwusuwowy, jednocylindrowy silnik o zapłonie iskrowym z wymuszonym chłodzeniem powietrznym (nawiew z wentylatora). Rozruch za pomocą elektrycznego rozrusznika.

ŚMIGŁO: - Dwułopatowe śmigło składane z hamulcem obrotów typu Peszke F1200/900/2B z

UKŁAD PALIWOWY – Składający się z kadłubowego zbiornika paliwowego o dopuszczalnej pojemności 13L, wyposażonego w odstojnik o pojemności 40cm3 z zaworem spustowym pod kadłubem. Wlew paliwa znajduje się na lewej górnej części Kadłubia.

 

Dane techniczne samolotu KR-010 Elf

   
rozpiętość skrzydeł 10,73 (m)
powierzchnia nośna 10,5 (m2)
długość 5,45 (m)
wysokość 2,08 (m)
ciężar własny (z GRS) 120 (kg)
ciężar maksymalny (z GRS) 250 (kg) (231 LTF-L)
masa startowa LSA (z GRS) 250 (kg)
prędkość przelotowa 128 (km/h) (75% Nmax)
prędkość maksymalna lot poziomy 142 (km/h)
prędkość Vne 148 (km/h)
prędkość przeciągnięcia 55 (km/h)
prędkość wznoszenia 3,9 (m/s)
rozbieg 100 (m) trawa
dobieg 50 (m)
silnik Polini Thor 200
moc silnika 29 (KM)
pojemność zbiornika paliwa 27 (l)
zużycie paliwa 4 (l/h)